AMBIENTAL garanteix als seus clients la màxima eficàcia, adaptada a la normativa i als canvis del sector, amb un servei totalment personalitzat i innovador que minimitza la interrupció de l’activitat del client.
Inspecció d’Instal·lacions Elèctriques de Baixa Tensió
El vigent Reglament d’Instal·lacions Electrotècniques per a Baixa Tensió (REBT) té per objectiu establir les condicions tècniques i garanties que han de complir les instal·lacions elèctriques connectades a una font de subministrament en els límits de baixa tensió amb la finalitat de preservar la seguretat de les persones i els béns, assegurar el funcionament normal d’aquestes instal·lacions i contribuir a la fiabilitat tècnica i a la eficiència econòmica de les instal·lacions. Les inspeccions reglamentàries avaluen el compliment d’aquestes exigències.
A qui s’adreça?
Als propietaris i titulars d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió. Moltes de les següents tipologies d’edificació estan obligades a passar una inspecció i a obtenir un certificat de conformitat de les seves instal·lacions elèctriques:
Tipologia i abast
Tipus d’inspeccions i abast de les mateixes:
Inspecció inicial
Són objecte d’inspecció, una vegada executades les instal·lacions, les seves ampliacions o modificacions d’importància i abans de ser tramitades davant de l’òrgan competent de la comunitat autònoma, les instal·lacions següents:
- Instal·lacions industrials amb una potència màxima admissible superior a 100 kW.
- Locals de pública concurrència.
- Locals amb risc d’incendi o explosió, de classe I, excepte garatges de menys de 25 places.
- Locals mullats amb potència màxima admissible superior a 25 kW.
- Piscines amb potència màxima admissible superior a 10 kW.
- Fonts accessibles a persones no autoritzades amb potència màxima admissible superior a 10 kW.
- Quiròfans i sales d’intervenció.
- Instal·lacions d’enllumenat exterior amb potència màxima admissible superior a 5 kW.
- Instal·lacions de les estacions de recàrrega per a vehicle elèctric, que requereixin d’elaboració de projecte per a la seva execució.
Inspecció periòdica
Són objecte d’inspeccions periòdiques, cada 5 anys, totes les instal·lacions elèctriques en baixa tensió que van necessitar inspecció inicial, segons punt anterior, i cada 10 anys, les comunes d’edificis d’habitatges de potència màxima admissible superior a 100 kW. és a dir, les instal·lacions següents:
- Instal·lacions industrials amb una potència màxima admissible superior a 100 kW.
- Locals de pública concurrència.
- Locals amb risc d’incendi o explosió, de classe I, excepte garatges de menys de 25 places.
- Locals mullats amb potència màxima admissible superior a 25 kW.
- Piscines amb potència màxima admissible superior a 10 kW.
- Fonts accessibles a persones no autoritzades amb potència màxima admissible superior a 10 kW.
- Quiròfans i sales d’intervenció.
- Instal·lacions d’enllumenat exterior amb potència màxima admissible superior a 5 kW.
- Zones comunes d’edificis d’habitatges de potència màxima admissible superior a 100 kW.
- Instal·lacions de les estacions de recàrrega per a vehicle elèctric, que requereixin d’elaboració de projecte per a la seva execució.
Inspecció de certificació de condicions de seguretat
Segons la última “ nota aclaridora sobre la documentació Necessària per efectuar els tràmits associats a les instal·lacions de baixa tensió davant de les empreses distribuïdores elèctriques” per un augment de potència contractada es necessitarà:
Si la instal·lació té una antiguitat superior a 20 anys l’empresa distribuïdora ha de verificar la instal·lació. En el cas que aquesta verificació sigui desfavorable caldrà fer una adequació de la instal·lació, que s’ha de justificar amb un dels següents documents:
- Instal·lacions de memòria tècnica de disseny amb potències màximes admissibles fins a 20 kW: Butlletí de reconeixement d’instal·lacions elèctriques. Quan l’adequació doni lloc a una modificació de la instal·lació el document justificatiu serà el Certificat d’Instal·lació Elèctrica junt amb el document acreditatiu de la inscripció.
- Resta d’instal·lacions: inspecció feta per un organisme de control
Registre instal·lació anterior al Reglament actual del 2002.
Les instal·lacions anteriors al reglament aprovat pel RD 842/2022 que no disposin de la documentació de quan es va posar en marxa la instal·lació podran acollir-se a la instrucció 1/2015 i registrar la instal·lació de la següent manera:
- Document que acrediti que la data de posta en marxa de la instal·lació (rebut o certificat de companyia, etc).
- Memòria tècnica simplificada.
- Inspecció realitzada per un organisme de control amb resultat favorable.
Periodicitat
La periodicitat de les inspeccions serà la següent:
Tipus d’instalació | Periocitat |
Instal·lacions industrials amb una PMA > 100 kw | Cada 5 anys |
Locals de pública concurrència | Cada 5 anys |
Locals amb risc d’incendi o explosió de classe I | Cada 5 anys |
Locals mullats amb PMA > 25 kw | Cada 5 anys |
Piscines amb PMA > 10 kw | Cada 5 anys |
Fonts accessibles al públic amb PMA > 10 kw | Cada 5 anys |
Quiròfans i sales d’intervenció | Cada 5 anys |
Instal·lacions d’enllumenat exterior | Cada 5 anys |
Zones comuns d’edificis d’habitatges amb PMA > 100 kw | Cada 10 anys |